Η... κομμουνιστική Porsche



Η ιστορία του Lindner Coope. Το αυτοκίνητο που έφτιαξε μια παρέα στην Ανατολική Γερμανία γιατί δεν μπορούσε να αγοράσει μια πραγματκή Porsche



Από πολύ μικρή ηλικία τα αδέλφια Κνουτ και Φαλκ Ράιμαν είχαν μεγάλο πάθος με τα αυτοκίνητα. Όταν η Porsche κυκλοφόρησε το μοντέλο "356" ερωτεύτηκαν. Ζούσαν όμως στη μεταπολεμική Δρέσδη και δεν υπήρχε πιθανότητα να αποκτήσουν το δημιούργημα του Φέρντιναντ Πόρσε. Ως πολίτες της Ανατολικής Γερμανίας δεν μπορούσαν να αγοράσουν αυτοκίνητο από τη Δυτική έστω και αν είχαν την δυνατότητα να καλύψουν το τεράστιο για την εποχή ποσό των 11.400 μάρκων.

Σκέφτηκαν πως αφού είναι αδύνατο να αποκτήσουν μια πραγματική "356" το δεύτερο... καλύτερο σενάριο θα ήταν να φτιάξουν ένα αντίγραφο της. Είχαν τελειώσει το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης και εργάζονταν στο εργοστάσιο Karosserie- & Fahrzeugbau που διοικούσε ο Άρνο Λίντερ και ο γιος του. Το εργοστάσιο έφτιαχνε αρχικά μεταφορικές άμαξες και στη συνέχεια αυτοκίνητα, κυρίως μικρά φορτηγά.


Η.. συναρμολόγηση

Τα αδέλφια Ράιμαν σχεδίασαν ένα αντίγραφο της "356" και μοιράστηκαν το όραμα τους με τον Λίντερ που δέχθηκε να τους βοηθήσει. Έτσι ξεκίνησε η συναρμολόγηση.

Χρησιμοποίησαν ως βάση το σασί, το σασμάν και το τιμόνι από το στρατιωτικό τζιπ Kübelwagen γιατί η δομή του ήταν βασισμένη σε αυτή του "σκαραβαίου" ο οποίος θεωρούταν "συγγενής" της Porsche. Οι ζάντες ήταν από αυθεντικό σκαραβαίο και τα χερούλια για τις πόρτες από ένα προπολεμικό μοντέλο της BMW.

Το πρώτο μεγάλο πρόβλημα ήταν πως δεν μπορούσαν να βρουν αμάξωμα που να μοιάζει με αυτό τις "356". Σε συνεργασία λοιπόν με τον Λίντερ ξεκίνησαν να φτιάχνουν το δικό τους. Πάνω σε ξύλινο σκελετό τοποθέτησαν διαμορφωμένα μεταλλικά πάνελ και μετά από μήνες σκληρής εργασίας και επιμονής το αυτοκίνητο τους έμοιαζε πλέον με την Porsche των ονείρων τους. Σε σύγκριση με την "356" ήταν 30 εκατοστά πιο μακρύ με αποτέλεσμα να έχει χώρο για τέσσερις επιβάτες και όχι μόνο δύο.

Ψάχνοντας μηχανή

Επόμενο βήμα και ίσως δυσκολότερο απ' όλα ήταν η μηχανή. Αυτή που είχαν από το στρατιωτικό τζιπ ήταν μόλις 25 ίππων όταν η "356" είχε 44. Τα αδέλφια αποφάσισαν να επισκεφθούν στο εργοστάσιο της Porsche στη Δυτική Γερμανία και να ζητήσουν τη βοήθεια τους. Στα μέσα της δεκαετίας του '50, με το τείχος να μην έχει ανεγερθεί, ήταν σχετικά εύκολο να βγεις εκτός Ανατολικής Γερμανίας.  


Την άνοιξη του 1956 τα αδέλφια Ράιμαν έκαναν το ταξίδι και έφτασαν στο εργοστάσιο της Porsche στη Στουτγάρδη. Ζήτησαν να δουν τον Φέρι Πόρσε (γιο του Φέρντιναντ) και να του μιλήσουν για το δημιούργημα τους. Δεν ήταν όμως εκεί καθώς είχε ταξιδέψει στη Γαλλία για να παρακολουθήσει έναν αγώνα αυτοκινήτων. Οι μηχανικοί της Porsche που είδαν το αυτοκίνητο τους αντιμετώπισαν με χλευασμό αλλά δέχθηκαν να δώσουν στο αφεντικό τους ένα γράμμα από τα αδέλφια Ράιμαν.

Ο Φέρι Πόρσε εντυπωσιάστηκε από την προσπάθεια τους και τον Ιούλιο του 1956 τους απάντησε. Τους ενημέρωσε πως έδωσε προσωπικά την εντολή να τους σταλούν , σε αντιπροσωπεία στο Δυτικό Βερολίνο, μεταχειρισμένα ανταλλακτικά της μηχανής της "356" για να ολοκληρώσουν το όνειρο τους. Τα αδέλφια Ράιμαν παρέλαβαν το... δώρο του Πόρσε και πλέον η Lindner Coope, όπως είχε ονομαστεί το μοντέλο, ήταν πανέτοιμη. Έφτανε τα 130χλμ την ώρα, ταχύτητα πολύ υψηλή για την εποχή.

Η επικοινωνία με τον Πόρσε συνεχίστηκε και τελικά οι Ράιμαν έλαβαν ανταλλακτικά για ακόμα 12 μηχανές. Με τη βοήθεια του Λίντερ κατασκευάστηκαν λοιπόν ακόμα μια ντουζίνα από τις Lindner Coope, τις... κομμουνιστικές Porsche. Το 1959 ολοκληρώθηκε η κατασκευή της τελευταίας.



Το τελευταίο ταξίδι

Ενθουσιασμένοι με το δημιούργημα τους οι Ράιμαν ταξίδευαν μόνιμα εκτός Ανατολικής Γερμανίας. Το 1961, σε ένα από τα ταξίδια τους συνελήφθησαν στα σύνορα. Με συνοπτικές διαδικασίες καταδικάστηκαν σε δύο χρόνια τα οποία εξέτισαν σε φυλακή της Στάζι. Η Lindner Coope κατασχέθηκε και διαλύθηκε από το καθεστώς.

Με την πάροδο του χρόνου τα άλλα 12 μοντέλα εξαφανίστηκαν. Πολλοί συλλέκτες τα αναζήτησαν και τελικά ο Αυστριακός δικηγόρος, Αλεξάντερ Ντιέγκο Φριτς κατάφερε να εντοπίσει ένα το 2011. Ήταν σε πολύ κακή κατάσταση αλλά κατάφερε να το επαναφέρει στην αρχική του κατάσταση. Μάλιστα πρόλαβε να παρουσιάσει την Lindner Coope στον Φαλκ Ράιμαν. Ήταν 82 ετών όταν είδε και πάλι το δημιούργημα του και μετά από λίγο καιρό πέθανε.

Αυτή τη στιγμή η "κομμουνιστική Porsche" θεωρείται ένα από τα σπανιότερα αυτοκίνητα και οι ειδικοί αναφέρουν ότι εκτός από το μοντέλο που έχει ο Φριτς πιθανότατα έχουν διασωθεί δύο ή τρία ακόμα.