Η μικρο-οικονομία που δημιούργησε η άφιξη του Μέσι στο Παρίσι

Τα έσοδα που φέρνει ο Αργεντίνος σούπερ σταρ ξεπερνούν τα σύνορα του ποδοσφαιρικού κλαμπ. Παπαράτσι, μεσίτες και εστιάτορες είναι ήδη κερδισμένοι και ο Μέσι θα συνεχίσει να φέρνει χρήματα στην πόλη


Για τον φωτογράφο Ολιβιέ Σάντσεζ, πλέον υπάρχει μόνο μία ιστορία στο Παρίσι: Η νέα ζωή του Λιονέλ Μέσι. Εφημερίδες και περιοδικά απ' όλο τον κόσμο «πολιορκούν» το πρακτορείο του, Crystal Pictures, για εικόνες του Αργεντινού ποδοσφαιριστή, της συζύγου του και των παιδιών του, ένα μήνα μετά την άφιξή του στη γαλλική πρωτεύουσα.

«Σήμερα, για μένα, είναι ο Μέσι και κανένας άλλος», είπε. «Ολοι θέλουν ένα κομμάτι του. Είναι βασιλιάς. Απλά και ξεκάθαρα», λέει.

Όταν η Μπαρτσελόνα ανακοίνωσε ότι δεν έχει την πολυτέλεια να διατηρήσει τον έξι φορές νικητή της Χρυσής Μπάλας, η Παρί Σεν Ζερμέν έσπευσε να τον κάνει δικό της.

Η Παρί συμφώνησε να τον πληρώνει με έναν αστρονομικό καθαρό μισθό 71 εκατομμυρίων ευρώ για δύο χρόνια, αλλά ο πρόεδρος του συλλόγου, Νάσερ αλ-Κελαΐφι είπε ότι οι άνθρωποι θα «σοκαριστούν» από τα έσοδα που θα φέρει αυτή η κίνηση στο κλαμπ.

Αυτό το... τρένο χρημάτων εκτείνεται πολύ πέρα από την ομάδα. Από κτηματομεσίτες πολυτελών ακινήτων έως Αργεντινούς ιδιοκτήτες εστιατορίων. Από τους παπαράτσι μέχρι τον ιδιωτικό του θυρωρό, ο Μέσι αντιπροσωπεύει μια οικονομική ευκαιρία για παρά πολλούς στο Παρίσι.

Ο Σάντσεζ αποκαλύπτει πως είχε τουλάχιστον δύο φωτογράφους οι οποίο συνέλλεγαν πληροφορίες και ακολουθούσαν τον Μέσι και την Παρί για τις πρώτες εικόνες της οικογένειας του Αργεντίνου όταν είχαν φτάσει για πρώτη φορά στο Παρίσι. Περίμεναν να βγουν από το ξενοδοχείο για τους φωτογραφήσουν.

Στη Βαρκελώνη, εκτός των άλλων, ο Μέσι κέρδισε τον θαυμασμό της τοπικής κοινωνίας για τον προσγειωμένο τρόπο ζωής του. Χαιρετούσε τους γείτονές του, απολάμβανε γεύματα δίπλα στη θάλασσα και πήγαινε με τα παιδιά του σε παιδότοπους. «Αν μπορέσουμε να τα απαθανατίσουμε σε κάποιο πάρκο ή να κάνουν βόλτα στην πόλη ή στη Disneyland, οι εφημερίδες θα το αγοράσουν» εξηγεί ο Σαντσέζ.

Η κτηματομεσίτρια Σούζι Χολάντς, εν τω μεταξύ, ψάχνει την αγορά για ένα ακίνητο αντάξιο ενός ανθρώπου που έχει καταχωρηθεί στο Forbes ως ο δεύτερος πιο ακριβοπληρωμένος αθλητής στον κόσμο για το 2021.

Η Χόλαντς, ιδρύτρια της εταιρείας πολυτελών ακινήτων Vingt Paris, έχει συνεργαστεί με την Παρί στο παρελθόν και είναι εξοικειωμένη με τις απαιτήσεις των παικτών.

«Συνήθως, θέλουν 1.000 τετραγωνικά μέτρα - που μετά βίας υπάρχει στο κέντρο του Παρισιού - και πάρκινγκ για τα αυτοκίνητά τους», τονίζει η Χολάντς. Η ασφάλεια και ιδιωτικότητα είναι επίσης σημαντικά.

Ένας παίκτης της Παρί που συνεργαζόταν με την Χόλαντς, πλήρωνε 35.000 ευρώ το μήνα. Η Χολάντς αποκαλύπτει πως ένα τέτοιο μισθωτήριο τις αποφέρει 50 με 60.000 ευρώ τον χρόνο.

«Έχουμε ξεκινήσει την αναζήτηση για να βρούμε κάτι κατάλληλο. Αλλά αυτό είτε το διαθέτεις, είτε όχι» λέει η Χολάντς και προσθέτει πως η εταιρία της είναι μια από τις λίγες που έχουν επιλέξει για συνεργασία οι υπεύθυνοι της Παρί.


Για αρκετά χρόνια αφότου ο εμίρης του Κατάρ αγόρασε την PSG το 2011, η ταξιδιωτική εταιρεία του Ιβς Αμπιτμπόλ έχει βοηθήσει να τακτοποιηθούν μερικοί από τους αστέρες της ομάδας, οργανώνοντας από την αναζήτηση σπιτιού και τα τραπεζικά και ασφαλιστικά έγγραφα έως την εξεύρεση προσωπικού για το σπίτι.

Μερικές φορές έχει κληθεί να ικανοποιήσει τις τρελές απαιτήσεις παικτών, συμπεριλαμβανομένων επισκέψεων σε αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και μπουτίκ ρολογιών πολυτελείας.

Η εταιρεία του, η οποία ονομάζεται MyConcierge, συνεργάζεται στενά με την Παρί, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει, πριν από λίγα χρόνια, ξεχωριστή εσωτερική ομάδα για να καλύψει τις ανάγκες του ποδοσφαιρικού κλαμπ. «Αυτό μας μείωσε τα έσοδα» υποαστηρίζει ο Αμπιτμπόλ.

Παρ ’όλα αυτά, το πολυτελές γραφείο του είδε μια μεγάλη αύξηση με την άφιξη του Μέσι στο Παρίσι. «Έχουμε ανθρώπους απ' όλο τον κόσμο που μας ζητούν να τους οργανώσουμε ένα τριήμερο στο Παρίσι με εισιτήρια αγώνα για να παρακολουθήσουν τον Μέσι», λέει.

Η τεράστια επιθυμία του κόσμου να δει τον Μέσι από κοντά έχει ανεβάσει κατακόρυφα τη ζήτηση στα εισιτήρια των αγώνων της Παρί. Είναι ενδεικτικό ότι στο ντεμπούτο του με την φανέλα της ομάδα  εναντίον στο κλαμπ του Στρασβούργου οι τιμές των εισιτηρίων έφτασαν τα 800 ευρώ.

Η φανέλα του με το νούμερο 30, η οποία στην πιο απλή μορφή της πωλείται στα 108 ευρώ, ξεπουλάει γρηγορότερα από οποιαδήποτε άλλη, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η ίδια η Παρί.

Επιπλέον από την πρώτη ημέρα που ο Μέσι συνδέθηκε για πρώτη φορά με το σύλλογο στις αρχές Αυγούστου έως την ημέρα που τελικά υπέγραψε, εκτιμάται ότι η Παρί έχει κερδίσει 3 εκατομμύρια νέους ακολούθους στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Και φυσικά το κλαμπ δεν είναι ο μόνος κερδισμένος. «Είδαμε ένα άλμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», περιγράφει ο Ενρίκε Τιριγκόλ, συνιδρυτής της Volver, μιας πολυτελούς αλυσίδας εστιατορίων αργεντίνικης κουζίνας στο Παρίσι. Οι κρατήσεις για τα κορυφαία εστιατόρια ψητού κρέατος, δημοφιλές στέκι για τους αστέρες της Παρί, έχουν εκτοξευθεί αφότου ο Μέσι έγινε κάτοικος Παρισιού. «Όλοι θέλουν να φάνε ό, τι τρώει» συμπεραίνει ο Τιριγκόλ.