Ο βασιλιάς του YouTube παραμένει ένας 9χρονος με 29,5 εκατ. κέρδη

 

Αδιανόητα ποσά και φέτος για τους δέκα πιο ακριβοπληρωμένους του Youtube

Βίντεο από μικρά παιδιά ή για μικρά παιδιά, αστείες φάρσες και εξεζητημένα κόλπα, μακιγιάζ. Αυτά είναι τα βασικά θέματα που κυριαρχούν στις επιλογές των χρηστών του YouTube και όσοι διαθέτουν τα πιο επιτυχημένα κανάλια πάνω σε αυτήν την θεματολογία αποκόμισαν για ακόμα μια χρονιά εκατομμύρια δολάρια ο καθένας.

Το Forbes ανακοίνωσε και φέτος την ετήσια λίστα του με τους δέκα πιο ακριβοπληρωμένους YouTubers μετρώντας, όπως κάθε φορά από την 1η Ιουνίου 2019 έως την 1η Ιουλίου 2020. Η κατάταξη δεν είχε καμία έκπληξη στην πρώτη θέση, ωστόσο στις υπόλοιπες αρκετοί κατέλαβαν μια θέση για πρώτη φορά, ενώ άλλοι έπεσαν πολύ πιο κάτω από την δέκατη που θα τους έβαζε στη λίστα. Για τρίτη χρονιά στην πρώτη θέση παρέμεινε αμετακίνητο ένα αγόρι εννέα μόλις χρονών, ο Ράιαν Κάτζι, το οποίο δεν κάνει τίποτα άλλο από το να ανοίγει κουτιά από παιχνίδια και να παίζει με αυτά κάνοντας την κριτική του!

Η «δουλειά» στο YouTube φέτος ήταν ανεβασμένη. Με τον κόσμο να παραμένει στα σπίτια του το περισσότερο διάστημα αυτής της χρονιάς κατέφυγαν περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά στο διαδίκτυο και στα βίντεο του YouTube. Έτσι, οι δέκα πιο υψηλά κερδισμένοι της πλατφόρμας έβγαλαν συνολικά 211 εκατ. δολάρια, ένα νούμερο αυξημένο κατά 30% σε σχέση με την περσινή μέτρηση (162 εκατ. δολάρια από τον Ιούνιο 2018 ως Ιούνιο 2019).

Το κοινό των πιο πετυχημένων του YouTube είναι κατά κύριο λόγο οι νέοι ή τουλάχιστον αυτοί που έχουν ένα πιο… νεανικό χιούμορ! Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Statist, το 77% των χρηστών του διαδικτύου ηλικίας 15-25 ετών στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν σταθερά το YouTube. Πέραν από τον εννιάχρονο που κυριαρχεί στη λίστα παραμένει – αν και σε χαμηλότερη θέση σε σχέση με πέρυσι- η εξάχρονη Νάστια, η οποία είναι ταυτόχρονα και το μόνο κορίτσι της δεκάδας. Ένας από τους νεοεισερχόμενους στη λίστα, ο Blippi (θέση 8) είναι ένας 32χρονος που διαθέτει ένα εκπαιδευτικό κανάλι για παιδιά με παιδικά τραγούδια και επισκέψεις σε μουσεία, ενώ τα περισσότερα κανάλια παρουσιάζουν διάφορες φάρσες και αστεία σταντ.

Σχεδόν όλοι οι YouTubers αποκομίζουν το μεγαλύτερο κέρδος τους από τις διαφημίσεις που προβάλλει το YouTube στα βίντεό τους ειδικά όταν αυτά είναι μεγαλύτερα από οχτώ λεπτά και μπορούν να έχουν και ενδιάμεσες διαφημίσεις. Πολλοί ωστόσο αποκομίζουν κέρδη προβάλλοντας προϊόντα συγκεκριμένων εταιριών ή και από προϊόντα που έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι, όπως μπλουζάκια, πουλόβερ ή σκούφους. Όπως αναφέρει το Forbes, ορισμένοι από τους YouTubers της λίστας, όπως οι Dobrik και Markiplier, μπορούν να βγάζουν εύκολα 500.000 δολάρια ή και περισσότερο τον μήνα από τις πωλήσεις τέτοιων προϊόντων. «Ειδικά στην περίοδο της καραντίνας μαζί με την αύξηση των θεάσεων των βίντεο σημειώθηκε μια μεγάλη αύξηση και στην πώληση αυτων των προϊόντων» τονίζει η Νικίτα Κοπότουν, η οποία έχει δημιουργήσει την πλατφόρμα Juniper στην οποία μπορεί να ανεβάσει το eshop του κάποιος influencer.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Forbes υπολογίζει ως ετήσια έσοδα (από την 1η Ιουνίου 2019 ως την 1η Ιουνίου 2020) τα κέρδη που αποκόμισαν οι YouTubers προ φόρων και χωρίς να έχουν αφαιρεθεί τα έξοδα που πιθανότατα έχουν για μάνατζετ, δικηγόρους κλπ.

Η «χρυσή» δεκάδα

1. Ryan's World (Ράιν Κάτζι)

Κέρδη: 29,5 εκατ. δολάρια

Θεάσεις: 12.2 δισ.

Ακόλουθοι: 41.7 εκατ.

Ο εννιάχρονος Ράιαν παραμένει στην πρώτη θέση της λίστας για τρίτη χρονιά, ενώ φέτος από την ίδια θέση είχε βγάλει «μόλις» 26 εκατ. δολάρια. Η «δουλειά» του είναι να αφαιρεί παιχνίδια από τις συσκευασίες τους κάνοντας το λεγόμενο «unboxing» και στη συνέχεια να παίζει και να βαθμολογεί αυτά τα παιχνίδια.  Ο Ράιαν πρωταγωνιστεί επίσης στη δική του σειρά Nickelodeon που ονομάζεται «Ryan’s Mystery Playdate». Τα βίντεό του πλέον παρουσιάζουν ακόμα μεγαλύτερη θεματολογία με αυτοσχέδια πειράματα φυσικής και αφήγηση/παρουσίαση παραμυθιών.

Παράλληλα, είναι ο μοναδικός YouTuber που έχει παρουσιαστεί στην διάσημη παρέλαση για την Ημέρα των Ευχαριστιών των πολυκαταστημάτων των ΗΠΑ, Macy's, όταν φέτος εμφανίστηκε ένα γιγάντιο μπαλόνι βασισμένο στον υπερήρωα - alter ego του Ράιαν.

Αν και ένα μεγάλο μέρος του εισοδήματος του Ράιαν- κι όλης του της οικογένειας- προέρχεται από το YouTube, το μεγαλύτερο μερίδιο των εσόδων προέρχεται από τα προϊόντα που έχει δημιουργήσει με την επωνυμία «Ryan's World» και πωλούνται από εμπόρους λιανικής όπως η Amazon, η Target και η Walmart. Η σειρά περιέχει περισσότερα από 5.000 προϊόντα, από φιγούρες, σακίδια πλάτης, είδη διακόσμησης μέχρι και μάσκες και… οδοντόκρεμες. Τον περασμένο χρόνο υπολογίζεται ότι αποκόμισε από αυτά τα προϊόντα έσοδα 200 εκατομμυρίων δολαρίων!


Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι αν και αρκετοί είναι θαυμαστές του Ράιαν, πολλοί ακόμα είναι και οι επικριτές. Πολλοί κατηγορούν τον ίδιο και κυρίως τους γονείς τους ότι όλα τα παιχνίδια που παρουσιάζουν είναι καθαρές διαφημίσεις και όχι αξιολογήσεις. Μάλιστα, το  2019 αναφέρθηκε ότι η επιχείρησή τους ήταν υπό έρευνα από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου.

«Τα παιδιά που παρακολουθούν αυτά τα βίντεο μαθαίνουν ότι αυτό που κάνει τους ανθρώπους χαρούμενους είναι να παίρνουν πράγματα», δηλώνει από την άλλη ο ειδικός και παιδίατρος Μάικλ Ρίτσι. «Το χαρακτηρίζω καταναλωτικό πορνό επειδή η απόλαυση και η χαρά είναι μια πολύ εφήμερη, φευγαλέα στιγμή, επειδή ήδη "βρισκόμαστε" στο επόμενο πράγμα και στο επόμενο πράγμα και το επόμενο».

2. Mr. Beast (Jimmy Donaldson)

Κέρδη: 24 εκατ. δολάρια

Θεάσεις: 3 δισ.

Ακόλουθοι: 47,8 εκατ.

Ο Ντόναλντσον είναι το νέο μεγάλο αστέρι του YouTube καθώς όχι μόνο μπήκε για πρώτη φορά στην δεκάδα των πιο κερδισμένων, αλλά εκτοξεύτηκε απευθείας στην δεύτερη θέση. Αν και έχει περισσότερους ακολούθους από τον πρώτο Ράιαν φτανοντας σχεδόν τους 50 εκατ. οι θεάσεις των βίντεό του είναι κατά πολύ λιγότερες καθώς φτάνουν «μόλις» τις 3 δισεκ.


Τα βίντεο που ανεβάζει είναι μια μίξη από πλάκες και αστείων σταντ. Μέσα σε δώδεκα μήνες, ο Ντόναλντσον πάγωσε τον εαυτό του μέσα σε πάγο, έκανε 1000 γύρους με μια ρόδα λούνα παρκ και έχτισε τον μεγαλύτερο πύργο με Lego όλων των εποχών. Σε ένα άλλο βίντεο αγόρασε πυροτεχνήματα 180 κιλών και αξίας 160.000 δολαρίων ανάβοντάς τα ταυτόχρονα για την 4η Ιουλίου (την ημέρα ανεξαρτησίας των ΗΠΑ) προσελκύοντας σχεδόν 60 εκατ. θεατές.

Όπως σημειώνει το Forbes βίντεο με διάφορα αστεία σταντ κατακλύζουν ανέκαθεν το YouTube ωστόσο ποτέ δεν έφταναν την ποιότητα παραγωγής που έχουν τα βίντεο του Ντόναλντσον. Παράλληλα, ο YouTuber έχει γίνει γνωστός για τα βίντεό του στα οποία μοιράζει μεγάλα χρηματικά ποσά. Για παράδειγμα την περασμένη άνοιξη μοίρασε 200.000 δολάρια σε αρκετούς ανθρώπους που έχασαν τις δουλειές τους από την πανδημία.

Μέσα από τα βίντεο ο Ντόναλντσον προωθεί παράλληλα και την σειρά προϊοντων που φέρει την επωνυμία Mr Beast και περιλαμβάνει μπλούζες, φουτεράκια, καπέλα, κούπες κ.α.

3. Dude Perfect

Κέρδη: 23 εκατ. δολάρια

Θεάσεις: 2,77 δισ.

Ακόλουθοι: 57,5 εκατ.

Μια θέση πιο χαμηλά από την περσινή κατάταξη αλλά με 3 εκατ. κέρδη περισσότερα, οι Dude Perfect συνεχίζουν να είναι από τους «δυνατούς παίκτες» του YouTube.

Οι Dude Perfect είναι ουσιαστικά μια ομάδα πέντε παλιών συμφοιτητών  του πανεπιστημίου του Texas A&M. Στο κανάλι τους ανεβάζουν αθλητικά βίντεο στα οποία προσπαθούν να πετύχουν απίθανες βολές και στόχους με μπάλες, ενώ έχουν καταρρίψει και αρκετά ρεκόρ Γκίνες. Τα διάσημα σταντ τους οδήγησαν στην δημιουργία ενός εθνικού τουρ που τους απέφερε 6 εκατ. δολάρια, το οποίο και κατέγραψαν στο πλαίσιο του ντοκιμαντέρ τους Backstage Pass.


Τον Μάρτιο, όταν σταμάτησαν όλες οι αθλητικές δραστηριότητας λόγω της καραντίνας, η ομάδα φιλοξένησε στο κανάλι τους το «Quarantine Classic», στο οποίο διαγωνίστηκαν μεταξύ τους σε τρίποντα και σε παιχνίδι χόκεϊ με καρέκλες! Μέσα από τη σειρά αυτών των βίντεο συγκέντρωσαν 160.000 δολάρια για να τα δωρίσουν στον Ερυθρό Σταυρό και την οργάνωση καταπολέμησης της πείνας Feeding America.

4. Rhett and Link

Κέρδη: 20 εκατ. δολάρια

Θεάσεις: 1,9 δισ.

Ακόλουθοι: 41,8 εκατ.

Σταθερά στην τέταρτη θέση σε σχέση με πέρυσι, ο 43χρονος Rhett McLaughlin και ο 42χρονος Link Neal είναι από τα πιο σταθερά «χαρτιά» της λίστας. Φέτος αποκόμισαν 2,5 εκατ. δολάρια περισσότερα σε σχέση με πέρυσι προβάλλοντας σταθερά κωμικά σκετσάκια. Μάλιστα στην πραγματικότητα έχουν μια ολόκληρη ομάδα καναλιών ξεκινώντας από το Good Mythical Morning το 2012 στο οποίο παρωδούν τις πρωινές δημοσιογραφικές εκπομπές. 



Οι πρώην μηχανικοί που τα παράτησαν όλα για να αφοσοιωθούν στο κανάλι τους στο YouTube τον Φεβρουάριο του 2019 μάλιστα με την αγορά εναντι 10 εκατ. δολαρίων του καναλιού SMOSH στο YouTube με κωμικά σκετσάκια γιγάντωσαν την εταιρεία τους Mythical Entertainment Co., η οποία έχει πλέον 100 υπαλλήλους. Το κοινό του Good Mythical Morning είναι μάλιστα τόσο φανατικό που κάθε μήνα μπορεί να πληρώνει συνδρομή από 10 έως 20 δολάρια για να έχει πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο.

5.  Markiplier (Mark Fischbach)

Κέρδη: 19,5 εκατ. δολάρια

Θεάσεις: 3,1 δισ.

Ακόλουθοι: 27,8 εκατ.

Ανεβασμένος σε σχέση με την έβδομη περσινή θέση βρίσκεται ο Markiplier, ή αλλιώς Μαρκ Φισμπαχ. Ο Markiplier δημιουργεί αστεία βιντεο για βιντεοπαιχνίδια, κωμικά σκετσάκια, παρωδίες και διάφορα άλλα διασκεδαστικά βίντεο. Μάλιστα, την περασμένη χρονιά ο Markiplier αποφάσισε να επεκταθεί κι άλλο και μαζί με τον φίλο του και έτερο παίκτη Ίθαν Νέστορ (γνωστό ως CrankGameplays)  ίδρυσαν το κανάλι Unus Annus, στο οποίο παρουσιάζουν αστεία σταντ. 


Σε ένα από αυτά δοκίμασαν δεκάδες διαφορετικά κοστούμια του γνωστού πράσινου τέρατος «Γκριντς», ενώ σε άλλο αλληλοψεκάστηκαν με σπρέι πιπεριού. Υποσχέθηκαν ότι θα ποστάρουν ένα βιντεο την ημέρα για έναν χρόνο ωστόσο αμέσως μετά διέγραψαν όλο το περιεχόμενο του καναλιού παρά τους 4,5 εκατ. ακολούθους και το ένα δισ. θεάσεις κάνοντας ένα «σχόλιο» για την εφήμερη δόξα που φέρνει το διαδίκτυο. Την ημέρα που θα έκαναν την διαγραφή του καναλιού πάνω από 1,5 εκατ. άνθρωποι συντονίστηκαν στο livestream που οργάνωσε το δίδυμο.

6. Preston Arsement

Κέρδη: 19 εκατ. δολάρια

Θεάσεις: 3,3 δισ.

Ακόλουθοι: 33,4 εκατ.

Ο 26χρονος Πρέστον Μπλέιν Αρσεμέντ από το Τέξας παρέμεινε για ακόμα μια χρονιά στην έκτη θέση της κατάταξης παίζοντας κατά κύριο λόγο βιντεοπαιχνίδια. Το Minecraft αποτελεί το βασικό παιχνίδι, ωστόσο με τα χρόνια ασχολείται με ακόμα περισσότερα παιχνίδια, ενώ έχει «επεκταθεί» και σε βίντεο με φάρσες, challenge και αστεία σταντ.



7. Nastya (Anastasia Radzinskaya)

Κέρδη: 18,5 εκατ. δολάρια

Θεάσεις: 39 δισ.

Ακόλουθοι: 190,6 εκατ.

Παρά το γεγονός ότι διαθέτει μακράν τους περισσότερους ακολούθους και τα βίντεό της έχουν από τις περισσότερες θεάσεις, η εξάχρονη Ρωσίδα Νάστια φέτος έπεσε από την τρίτη στην έβδομη θέση της κατάταξης κερδίζοντας «μόλις» μισό εκατ. δολάρια περισσότερα σε σχέση με πέρυσι. 

Η μικρή Νάστια, η οποία πάσχει από εγκεφαλική παράλυση, έχει μετακομίσει τα τελευταία χρόνια στις ΗΠΑ καθώς οι γονείς της αποφάσισαν να αφήσουν τις δουλειές τους στη Ρωσία και να «επενδύσουν» στην κόρη τους και στο YouTube. Στα περισσότερα βίντεο, η μικρή παίζει παιχνίδια με τον πατέρα της, κάνουν δουλειές στο σπίτι ή εξηγούν σχετικά με τους ιούς! Η Νάσταια έχει αρκετά κανάλια στο YouTube ωστοσο το πιο διασημο είναι το «Like Nastya», ενώ φέτος ήταν το πιο διάσημο παιδί στο TikTok με 3 εκατ. ακολούθους.

8. Blippi (Stevin John)

Κέρδη: 17 εκατ. δολάρια

Θεάσεις: 8,2 δισ.

Ακόλουθοι: 27,4 εκατ.

Μια ακόμα νέα είσοδος στο YouTube συναντάμε στην θέση οχτώ. Πρόκειται για το μοναδικό κανάλι ενήλικα που δημιουργεί περιεχόμενο για μικρά παιδιά. πρόκειται για τον 32χρονο Στέβιν Τζον, ο οποίος εμφανίστηκε στην πλατφόρμα το 2014. Στα βίντεό του παρουσιάζεται πάντα ως Blippi, ντυμένος φανταχτερά, παρουσιάζοντας βίντεο διασκεδαστικά, τα οποία παράλληλα εκπαιδεύουν τα παιδιά. σε ένα από αυτά επισκέπτεται ένα ενυδρείο και μαθαίνει στα παιδιά σχετικά με τα ψάρια, ενώ σε ένα άλλο τους μαθαίνει τα χρώματα. 



Έχει κυκλοφορησει κι αυτός την δική του σειρά προϊόντων, η οποία συμπεριλαμβάνει αντικείμενα όπως τα τεράστια πορτοκαλί γυαλιά του ή ο πράσινος και μπλε μπερές του. Τα βίντεό του προβάλλονται επίσης μέσα από τις συνδρομητικές πλατφόρμες της Hulu και της Amazon.

9. David Dobrik

Κέρδη: 15,5 εκατ. δολάρια

Θεάσεις: 2,7 δισ.

Ακόλουθοι: 18 εκατ.

Ο 24χρονος Ντέιβιντ Ντόμπρικ  με καταγωγή από την Σλοβακία είναι η τρίτη και τελευταία νέα είσοδος στη δεκάδα των πιο επιτυχημένων. Στο κανάλι του έχει κάνει μέχρι τώρα σχεδόν… τα πάντα για να χαρίσει το γέλιο στο κοινό του. Έχει ξυρίσει ολόκληρο το σώμα κάποιου, έχει προσπαθήσει να δημιουργήσει επικές ποσότητες αφρού, ενώ σε ένα άλλο βίντεο έκανε… έκπληξη σε έναν φίλο του καθώς παντρεύτηκε την μητέρα του (ήταν κι αυτή στο κόλπο και χώρισαν φιλικά ύστερα από έναν μήνα)! Στα βίντεό του έχουν εμφανιστεί και διασημότητες, όπως ο Τζον Στάμος!



 Τον τελευταίο χρόνο έχει επεκταθεί και στο  TikTok κερδίζοντας 24,7 εκατ. ακολούθους πολύ σύντομα. Συνεργάζεται με αρκετές εταιρείες για την προώθηση των προϊόντων τους, όπως οι SeatGeek, Bumble και EA, ενώ έχει κι αυτός τη δική του σειρά προϊόντων (μπλούζες, σορτσάκια, παντελόνια, φουτεράκια) υπό την επωνυμια , Clickbait. Έχει ακόμα δώσει την φωνη του για τον ρόλο του Axel στην ταινία The Angry Birds Movie 2 ενώ έχει διατελέσει κριτής στο μουσικό σόου του Nickelodeon TV, America's Most Musical Family.

10. Jeffree Star 

Κέρδη: 15 εκατ. δολάρια

Θεάσεις: 600 εκατ.

Ακόλουθοι: 16,9 εκατ.

Μια θέση πιο χαμηλά σε σχέση με πέρυσι και με 2 εκατ. κέρδη λιγότερα ο Jeffree Star παραμένει στην πρώτη δεκάδα. Ο μέικ απ άρτιστ μέσα από το κανάλι του στο YouTube δίνει συμβουλές ομορφιάς και μακιγιάζ, ενώ διαθέτει και την δική του εταιρεία προϊόντων ομορφιάς. Ωστόσο, αυτήν τη χρονιά τα πράγματα δεν πήγαν πολύ καλά γι’ αυτόν καθώς έχει εμπλακεί σε ένα σκάνδαλο ρατσιστικής συμπεριφοράς και σεξουαλικής παρενόχλησης απέναντι στον επί χρόνια συνεργάτη του και επίσης YouTuber, Τζέιμς Τσαρλς.

Οι συνέπειες από την αποκάλυψη του σκανδάλου, το οποίο ο ίδιος ο Τζέφρι Σταρ αρνείται, ήταν σημαντικές με την εταιρεία Morphe να προχωρά στην απόφαση να διακόψει τη συνεργασία μαζί του και να σταματήσει να πουλά τα προϊόντα του. Παρά τα «χτυπήματα», ο Τζέφρι παραμένει στην δεκάδα και πλέον πουλά την σειρά προϊόντων του απευθείας στο κοινό του. Μάλιστα, η διάσημη σειρά  Conspiracy Collection με σκιές και κραγιόν αναφέρεται ότι πούλησε ένα εκατ. παλέτες σε 30 λεπτά!