Δέκα ηθοποιοί που παραλίγο να πεθάνουν στα γυρίσματα των ταινιών τους

 


Η υποκριτική δεν σημαίνει μόνο λάμψη και χρήματα. Γι' αυτούς τους διάσημους ηθοποιούς ήταν και η αφορμή για να βρεθούν μια ανάσα από τον θάνατο.

Η δουλειά του ηθοποιού και ειδικά στο Χόλιγουντ μπορεί να φαντάζει σε πολλούς η τέλεια εργασία. Φήμη, χρήματα και συμμετοχή σε ενδιαφέρουσες ταινίες ή σειρές. Ωστόσο τα πράγματα δεν είναι πάντα τόσο ρόδινα καθώς πολλές φορές οι ηθοποιοί πρέπει να εκτελέσουν δύσκολες σκηνές. Ακόμα και αν για τις περισσότερες από αυτές υπάρχουν οι κασκαντέρ, οι ηθοποιοί πολύ συχνά καλούνται να ριψοκινδυνέψουν για να βγει το τέλειο αποτέλεσμα θέτοντας σε ορισμένες περιπτώσεις τον εαυτό τους σε κίνδυνο και φλερτάροντας ακόμα και με τον θάνατο. Αυτές είναι ορισμένες περιπτώσεις πολύ γνωστών ηθοποιών που γλίτωσαν από θαύμα κάποιο θανάσιμο τραυματισμό κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.

Παρολίγον πνιγμός ενώ οι κάμερες έγραφαν

Η ταινία The Abyss του Τζέιμς Κάμερον που κυκλοφόρησε το 1989 ήταν η πιο ακριβή παραγωγή ως τότε καθώς είχε γυριστεί στο μεγαλύτερο μέρος της κάτω από το νερό μέσα σε μια τεράστια δεξαμενή. Οι ηθοποιοί που συμμετείχαν έπρεπε να περάσουν εκπαίδευση και να πιστοποιηθούν ως δύτες για να μπορέσουν να κάνουν τις σκηνές, στις οποίες χρησιμοποιήθηκαν ελάχιστοι κασκαντέρ. Ο πρωταγωνιστής της ταινίας Εντ Χάρις κινδύνευσε αρκετές φορές να πνιγεί στις ατελείωτες ώρες που πέρασε κάτω από το νερό και τουλάχιστον μια φορά έφτασε πολύ κοντά στον θάνατο.


Κατά τη διάρκεια μιας κατάδυσης, ο Χάρις φορούσε ένα κράνος το οποίο ήταν γεμάτο με ένα «υγρό αναπνοής», δηλαδή ένα υγρό πλούσιο σε οξυγόνο το οποίο θεωρητικά επιτρέπει σε οργανισμούς που ζουν με οξυγόνο να ανασαίνουν κανονικά μέσα σε αυτό. Η χρήση αυτή του υγρού αποτελούσε ιδέα του Κάμερον και είχε δοκιμαστεί με επιτυχία σε ποντίκια, ωστόσο αποδείχθηκε ότι τελικά στους ανθρώπους δεν είχε ακριβώς τα ίδια αποτελέσματα. Ο Χάρις φορώντας το συγκεκριμένο κράνος άρχισε να καταδύεται όταν διαπίστωσε μετά από λίγο ότι δεν μπορούσε να αναπνεύσει. Ωστόσο, ο δύτης ασφαλείας που τον ακολουθούσε μπλέχτηκε σε ένα καλώδιο και δεν μπορούσε να φτάσει σύντομα κοντά του ώστε να του δώσει οξυγόνο. Ένα άλλο μέλος του συνεργείου έδωσε στον Χάρις έναν αναπνευστήρα όμως του τον έδωσε ανάποδα με αποτέλεσμα να ρουφήξει περισσότερο νερό. Ο καμεραμάν Αλ Γκίντινγκς που βρισκόταν κι αυτός κάτω από το νερό κατάλαβε τι συνέβη και πήγε κοντά στον Χάρις δίνοντάς του τον δικό του αναπνευστήρα και ουσιαστικά σώζοντάς τον. Μετά τη σωτηρία του ο Χάρις διαπίστωσε ότι ο Κάμερον δεν είχε σταματήσει να τραβά με τις κάμερες όσο αυτός πνιγόταν στ’ αλήθεια και σύμφωνα με την ιστορία τον γρονθοκόπησε, ενώ αργότερα ξέσπασε σε κλάματα. Ο Χάρις έχει ορκιστεί να μην μιλήσει ποτέ για τα όσα έζησε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων και έχει αρκεστεί να πει ότι «το να με ρωτάτε πώς μου συμπεριφέρθηκαν κατά τα γυρίσματα του Abyss είναι σα να ρωτάτε έναν στρατιώτη πώς του συμπεριφέρθηκαν στο Βιετνάμ».

Ο τραυματισμός που άλλαξε τη ζωή του Κλούνεϊ

Το 2005 ο Τζορτζ Κλούνεϊ πρωταγωνίστησε στην ταινία Syriana,όπου σε μια σκηνή ο χαρακτήρας που υποδύεται έπρεπε να υποστεί μια σειρά από βασανιστήρια. Ωστόσο, το λάθος από έναν κασκαντέρ οδήγησε σε έναν παραλίγο μοιραίο τραυματισμό του Κλούνεϊ. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων η καρέκλα με τον Κλούνεϊ δεμένο πάνω σε αυτή έπεσε και ο ηθοποιός ανήμπορος να αντιδράσει χτύπησε και άνοιξε το κεφάλι του. Το τραύμα φάνηκε αρκετά σοβαρό, αλλά ο ηθοποιός σύντομα μπόρεσε να συνεχίσει τα γυρίσματα.

Ωστόσο καθώς οι μέρες περνούσαν οι πόνοι γίνονταν χειρότεροι. Η καλή φίλη του Κλούνεϊ και επίσης ηθοποιός, Λίσα Κούντροου, τον έπεισε να επισκεφτεί τον νευρολόγο αδερφό της. Όπως αποδείχθηκε είχε υποστεί ρήγμα αρκετών εκατοστών στην σπονδυλική του στήλη με αποτέλεσμα να χάνει εγκεφαλονωτιαίο υγρό από αυτή.


Οι γιατροί προσπάθησαν να βελτιώσουν τους αφόρητους πόνους του με τη έκχυση αίματος στο ρήγμα, ώστε να πήξει και να δημιουργήσει ένα κάλυμμα στην πληγή. Η διαδικασία που γίνεται με πολύ μεγάλες βελόνες και τον ασθενή δεμένο σε ένα κρεβάτι είναι αρκετά επώδυνη, ενώ ταυτόχρονα οι πόνοι και οι έντονοι πονοκέφαλοι που βίωνε ο Κλούνεϊ, όπως έχει πει ήταν αφόρητοι. Μάλιστα έχει αποκαλύψει πως έφτασε σε σημείο να σκεφτεί την αυτοκτονία.

«Έφτασα σε ένα σημείο που σκεφτόμουν ‘δεν μπορώ να συνεχίσω να υπάρχω με αυτόν τον τρόπο. Δεν θα ζω στ’ αλήθεια’. Ήμουν ξαπλωμένος σε ένα κρεβάτι νοσοκομείου με έναν ορό στο χέρι, ανίκανος να κινηθώ και έχοντας αυτούς τους πονοκεφάλους που νομίζεις ότι θα πάθεις εγκεφαλικό. Για μια μικρή περίοδο, περίπου τριών εβδομάδων, άρχισα να σκέφτομαι ‘Ίσως πρέπει να κάνω κάτι δραστικό γι’ αυτό’. Αρχίζεις να σκέφτεσαι με ποιον τρόπο δεν θα τα αφήσεις όλα πίσω σου χάλια, όπως το να πας σε ένα γκαράζ, να μπεις στο αυτοκίνητο και να βάλεις μπροστά την μηχανή. Μοιάζει να είναι ο καλύτερος τρόπος για να το κάνεις», είχε δηλώσει αργότερα. Μάλιστα αποκάλυψε ότι για αρκετό διάστημα αργότερα είχε καταφύγει στο ποτό ώστε να διαχειριστεί τον αφόρητο πόνο. Τελικά ύστερα από μια δύσκολη εγχείριση η κατάσταση βελτιώθηκε ωστόσο μέχρι και σήμερα, όπως λέει, αντιμετωπίζει συχνά πολύ σοβαρούς πονοκεφάλους, οι οποίοι όμως είναι πιο αντιμετωπίσιμοι.

Ένα βήμα από την παράλυση

Η ηθοποιός Σερλίζ Θερόν ενώ γύριζε την ταινία Aeon Flux το 2005 προσπάθησε να κάνει μια ανάποδη κωλοτούμπα κατά τη διάρκεια μιας σκηνής, ωστόσο προσγειώθηκε άσχημα στο έδαφος με τον αυχένα της. Τραυματίστηκε πολύ σοβαρά και όπως αποκάλυψε αργότερα ήταν πολύ κοντά στο να μείνει ανάπηρη. Τα γυρίσματα σταμάτησαν για οχτώ εβδομάδες και η ίδια υποβλήθηκε σε εγχείριση.


Μάλιστα, εξαιτίας του συγκεκριμένου τραυματισμού χρειάστηκε και πάλι να χειρουργηθεί το 2013. Όπως δήλωσε η ίδια η εμπειρία αυτή της δίδαξε να μην κάνει πλέον στις ταινίες περισσότερα από αυτά που έχει εκπαιδευθεί να κάνει και πλέον για τέτοιου είδους σκηνές ζητά πάντα κασκαντέρ.

Απαγχονισμός on camera

To 1990 ο Μάικλ Τζ. Φοξ επέστρεψε για τρίτη φορά στον ρόλο του Μάρτι ΜακΦλάι για το Back to the Future Part III. Σε μια από τις σκηνές, το σενάριο λέει ότι ο «κακός» της ταινίας κρεμάει από ένα σκοινί τον ΜακΦλάι με σκοπό να τον απαγχονίσει. Την σκηνή θα την έκανε ο ίδιος ο Φοξ καθώς του είχαν μάθει πώς να βάλει το χέρι του ανάμεσα στο σκοινί και τον λαιμό του ώστε να μπορεί να αναπνεύσει. Έκαναν αρκετές δοκιμαστικές λήψεις και ήρθε η στιγμή για την κανονική σκηνή. Όπως έχει περιγράψει ο  ίδιος ο Φοξ υπολόγισε λάθος με αποτέλεσμα το σκοινί να σφίξει γύρω από το λαιμό του και να αρχίσει να πνίγεται κανονικά.

«Κρεμιόμουν από το σκοινί για μερικά δευτερόλεπτα αναίσθητος πριν τελικά ο Μπομπ Ζεμέκις (σημ. ο σκηνοθέτης), καταλάβει ότι δεν ήμουν και τόσο καλός ηθοποιός και πραγματικά πνιγόμουν», έχει πει ο ίδιος ο Φοξ. Τελικά το συνεργείο κινήθηκε γρήγορα και έκοψε το σκοινί με αποτέλεσμα ο Φοξ να συνέλθει και λίγο μετά να συνεχίσει κανονικά με την σκηνή.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται

Μια παρόμοια εμπειρία με τον Μάικλ Τζ. Φοξ είχε και ο ηθοποιός Μπρένταν Φρέιζερ καθώς γύριζε την ταινία «Η Μούμια» το 1999. Σε μια σκηνή υποτίθεται ότι κρεμούν στην φυλακή τον ήρωα που υποδύεται , χωρίς ωστόσο να τον σκοτώνουν. Όπως αποκάλυψε ο ίδιος ο Φρέιζερ αργότερα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων καθώς κρεμόταν από την αγχόνη ένιωσε να πνίγεται κανονικά σε σημείο που έχασε τις αισθήσεις του. Όπως είχε πει αυτός που ρύθμιζε το σκοινί το σήκωσε λίγο περισσότερο με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πατάει πια με τα πόδια του στο έδαφος μέχρι που έχασε τις αισθήσεις του και χρειάστηκε τις πρώτες βοήθειες και τεχνητή αναπνοή, για να επανέλθει.

Τα πάντα για τον ρόλο

Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις είναι γνωστός για την συνήθειά του να μπαίνει βαθιά σε κάθε ρόλο που παίζει, ώστε να τον αποδώσει καλύτερα και φαίνεται ότι αυτό δουλεύει καθώς πρόκειται  για έναν από τους πιο ταλαντούχους ηθοποιούς του Χόλιγουντ. Σύμφωνα με την ιστορία, ο Ντέι Λιούις  δεν έκανε μπάνιο κατά τα γυρίσματα της ταινίας «Οι μάγισσες του Σάλεμ» καθώς την εποχή στην οποία μας μεταφέρει η ταινία δεν υπήρχε τρεχούμενο νερό, ενώ όσο διήρκησαν τα γυρίσματα της ταινίας «Το αριστερό μου πόδι» (όπου υποδύεται έναν τετραπληγικό) ζούσε μόνιμα σε μια αναπηρική καρέκλα. Ωστόσο αυτή η συνήθεια έχει απειλήσει σε ορισμένες περιπτώσεις να του στοιχίσει ακόμα και την ζωή του.

Η μέθοδός του πήγε σε άλλο επίπεδο κατά τα γυρίσματα της ταινίας «Οι συμμορίες της Νέας Υόρκης». Ο Ντέι Λιούις αρνούνταν να φορέσει ρούχα που δεν υπήρχαν την δεκαετία του 1860, όταν υποτίθεται ότι διαδραματίζεται η ιστορία. Ως αποτέλεσμα και λόγω του κρύου που επικρατούσε στα γυρίσματα, ο ηθοποιός έπαθε πνευμονία. Μάλιστα, σύμφωνα με την ιστορία, αρνήθηκε να λάβει φάρμακα που δεν υπήρχαν τότε. Ωστόσο, οι γιατροί τον προειδοποίησαν ότι αν δεν λάβει την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή θα πεθάνει κι έτσι αναγκάστηκε να συμμορφωθεί.

Όπως το σενάριο

Στην ταινία «Now You See Me», η ηθοποιός Άιλα Φίσερ υποδύεται μια ταχυδακτυλουργό, η οποία σε ένα από τα νούμερα της ρίχνεται αλυσοδεμένη σε μια δεξαμενή νερού με σκοπό να λυθεί σε λιγότερο από ένα λεπτό. Στα πλαίσια του σεναρίου μοιάζει να μπλέκεται με τις αλυσίδες και να μην μπορεί να βγει μέχρι που ένα ταχυδακτυλουργικό κόλπο λύνεται δια μαγείας.

Ωστόσο κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων συνέβη ακριβώς αυτό και στην πραγματικότητα! Οι αλυσίδες της Φίσερ μπλέχτηκαν στη βάση της δεξαμενής με αποτέλεσμα να μην μπορεί να βγει από αυτή, ενώ δεν μπορούσε να φτάσει και το κουμπί ασφαλείας που θα άδειαζε τη δεξαμενή. Όσοι ήταν γύρω της νόμιζαν ότι οι κινήσεις και οι φωνές της ήταν μέρος του ρόλου καθώς έπρεπε ούτως ή άλλως  και για τον ρόλο της να φανεί πανικοβλημένη. Τελικά, χρειάστηκαν περίπου τρία λεπτά για να καταλάβουν ότι πραγματικά κάτι δεν πάει καλά. Ο βοηθός που είχε μια συσκευή οξυγόνου ήταν αρκετά μακριά από την δεξαμενή και μέχρι να φτάσει η Φίσερ κατάφερε να απελευθερωθεί μόνη της και να πάρει οξυγόνο.

Τα πάθη του Χριστού

Ο ηθοποιός Τζιμ Καβίζιελ υποδύθηκε τον Χριστό στην ούτως ή άλλως πολύ σκληρή και αμφιλεγόμενη γι’ αυτόν τον λόγο από πολλούς ταινία του Μελ Γκίμπσον, «Τα Πάθη του Χριστού». Τα γυρίσματα ήταν ιδιαιτέρως σκληρά και ο Καβίζιελ ακόμα και χωρίς να το θέλει μπήκε βαθιά στο ρόλο καθώς υπέστη αρκετά… πάθη.


Υπέστη πνευμονία, ενώ ήταν ανεβασμένος στο σταυρό και υποθερμία, ενώ υπέφερε και από μόλυνση των πνευμόνων και δέχθηκε κατά λάθος πραγματικά μαστιγώματα. Αφού επέζησε απ’ όλα αυτά στα γυρίσματα της σκηνής για την Επί του Όρους ομιλία τον χτύπησε κεραυνός ενώ έλεγε την φράση «Αγαπάτε τους εχθρούς υμών» στα αραμαϊκά! «Άναψα σαν χριστουγεννιάτικο δέντρο», περιέγραψε αργότερα ο ίδιος. Ευτυχώς κατάφερε να επιζήσει απ’ όλα αυτά.

Αληθινές μπουνιές

Ο Σιλβέστερ Σταλόνε είχε πάρει πολύ σοβαρά τον ρόλο του ως Ρόκι Μπαλμπόα και ήθελε να κάνει τα πράγματα όσο αληθινά γίνεται στο σίκουελ του 1985 Ρόκι 4. Παρόλο που το ξύλο κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ήταν αναπόφευκτο γενικότερα χρησιμοποιούνταν τεχνικές ώστε οι ηθοποιοί να μην χτυπάνε σοβαρά. Ωστόσο, στην τελική μονομαχία του Ρόκι και του Ιβάν Ντράγκο ο Σταλόνε θέλοντας να πετύχει την αληθοφάνεια ζήτησε από τον συμπρωταγωνιστή του Ντολφ Λούντγκρεν να τον χτυπήσει στην κοιλιά με όλη του τη δύναμη.

Κι αυτός το έκανε. Το αποτέλεσμα ήταν να πιεστεί όλος ο θώρακας του Σταλόνε προς τα πάνω και να δημιουργήσει σοβαρό οίδημα στην καρδιά και το περικάρδιο. Ο Σταλόνε οδηγήθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο όπου νοσηλεύτηκε στην εντατική για εννέα μέρες.

Κοροϊδεύοντας συνέχεια τον θάνατο

Ο Τζάκι Τσαν δεν έχει γλιτώσει μόνο μια φορά τον θάνατο, ενώ γυρίζει τις ταινίες του. Ο ίδιος δεν χρησιμοποιεί ποτέ κασκαντέρ για να τον αντικαταστήσουν και κάνει μόνος του όλες τις σκηνές. Αυτό σημαίνει ότι έχει θέσει πολλές φορές τον εαυτό του σε κίνδυνο.

Μια από αυτές ήταν στην ταινία Armour of God του 1986. Στην προσπάθειά του να κατέβει από ένα δέντρο γλιστρώντας προς τα κάτω έπεσε από ύψος 8 μέτρων με αποτέλεσμα να χτυπήσει το κεφάλι του σε μια πέτρα και να ραγίσει το κρανίο του. Υποβλήθηκε αμέσως σε εγχείριση και τελικά κατέληξε με μια τρύπα στο κεφάλι, την οποία μέχρι σήμερα καλύπτει με ένα ειδικό κάλυμμα.


Έναν χρόνο νωρίτερα, στην ταινία Police Story του 1985, σε μια σκηνή κυνηγητού  που έπρεπε να γλιστρήσει κάτω από έναν στύλο έσπασε δύο σπόνδυλους, η λεκάνη του βγήκε από την θέση του και τα χέρια του υπέστησαν εγκαύματα!