Ποιος πραγματικά ήταν ο Γιώργος Σταυρόπουλος;


Ο άνθρωπος πίσω από την περσόνα του «Μίστερ Μπούτια». Το βιβλίο, η «ωμή» συνέντευξη, η εργασία στο Δημόσιο και τα τελευταία δύσκολα χρόνια. Ο Θάνος Αλεξανδρής μιλάει για τον Γιώργο Σταυρόπουλο που γνώρισε   

Πρωτοσέλιδα, αφιερώματα, χιλιάδες αναφορές στα social media κι ένας καταιγισμός από βίντεο με τις χαρακτηριστικότερες στιγμές. Ο θάνατος του Γιώργου Σταυρόπουλου σίγουρα προκάλεσε αίσθηση. Η περσόνα του «Μίστερ Μπούτια» κατέκτησε για πάντα μια θέση στην ελληνική ποπ (ή καλτ)-κουλτούρα. Όπως ολόκληρο σχεδόν το «σύμπαν» της χρυσής εποχής της «Trash TV», έτσι και ο Γιώργος Σταυρόπουλος πέρασε από τον χλευασμό και την απόρριψη, στην αναγνώριση της αυθεντικότητας (τουλάχιστον).

Η περίπτωση όμως του «Μίστερ Μπούτια» δημιουργεί μια αντίφαση. Ο θάνατος του προκαλεί πράγματι αίσθηση, όμως το άτομο πίσω από την περσόνα είναι ουσιαστικά άγνωστο. Ποιος ήταν πραγματικά ο Γιώργος Σταυρόπουλος;

Μέσα από δικές του συνεντεύξεις αλλά και αφηγήσεις ανθρώπων που τον γνώριζαν και συνεργάστηκαν μαζί του θα επιχειρήσουμε να… διακρίνουμε το πρόσωπο κάτω από το βαρύ μακιγιάζ και τις εντυπωσιακές περούκες. Τον άνθρωπο πίσω από τον «Μίστερ Εθνικά Πόδια», όπως αρχικά συστήθηκε στο κοινό.

Η παιδική ηλικία, η παρενόχληση, ο Τσαρούχης και οι ωμές αποκαλύψεις

Ο Γιώργος Σταυρόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα και ζούσε στα Δυτικά Προάστια, μαζί με τους γονείς του. «Ήμουνα μοναχογιός, πολύ καλομαθημένος» θα πει ο ίδιος. Σε βίντεο που έχει ανεβάσει στον λογαριασμό που είχε στο Youtube υπάρχουν πλάνα με τους γονείς του από οικογενειακές γιορτές. Έφυγαν και οι δύο από τη ζωή στις αρχές του 2000.

Ο ίδιος σε συνέντευξη του θα πει ότι σε μικρή ηλικία ήταν παπαδάκι ενώ πήγαινε και στη σχολή χορού του Καστρινού. Υποστηρίζει ότι τόσο στην εκκλησία, όσο και στα μαθήματα χορού, έπεσε θύμα σεξουαλικής παρενόχλησης. «Κάποιος παπάς μου χάιδεψε τα μπούτια. Από τότε δεν έχω τόσο αγάπη για τους παπάδες. Στο μπαλέτο μου έπιασαν τον κώλο. Σε εκείνη την ηλικία εγώ δεν καταλάβαινα τι συμβαίνει. Μετά κατάλαβα…» θα πει.

Σε πολλές συνεντεύξεις του θα υποστηρίξει ότι ήταν μοντέλο του κορυφαίου ζωγράφου Γιάννη Τσαρούχη. «Για οκτώ χρόνια ήμουν μαζί του» επαναλαμβάνει συχνά και μάλιστα δίνει πικάντικες λεπτομέρειες για τη σχέση που είχε με τον ζωγράφο. «Πήγα για τη δόξα και το χρήμα. 17 χρονών είχα 100.000» λέει και υποστηρίζει ότι ήταν το μοντέλο για «18 πίνακες και πολλές γκραβούρες».

Ακόμα πιο ωμές είναι οι αφηγήσεις του για τη μετέπειτα ζωή του. Υποστηρίζει ότι είχε σχέσεις με εφοπλιστές και γενικότερα πολύ πλούσιους κυρίους, στην πλειονότητα τους ηλικιωμένους. Σχέσεις για τις οποίες πληρωνόταν αδρά. Σε συνέντευξη του τo 1996 στην Ελεάνα Παγουρά για «Τα Παιδιά της Νύχτας» μιλάει με λεπτομέρειες και ονόματα για εκείνη την εποχή. Για δευτερόλεπτα βλέπουμε τη μάσκα της χαλαρότητας να πέφτει και ο Σταυρόπουλος λέει: «Τους σιχαίνομαι όλους αυτούς».

Το βιβλίο

Για την κακοποίηση, τις ερωτικές του περιπέτειες αλλά και την εποχή που πληρωνόταν αδρά από πλούσιους κυρίους ο Σταυρόπουλος γράφει στο βιβλίο του, το οποίο τιτλοφορείται «Πιστοποιητικό Αγνότητας» (2003 - 152 σελίδες).

Όπως γράφει ο ίδιος στο οπισθόφυλλο «το βιβλίο αυτό είναι κατάθεση ψυχής. Είναι το στίγμα της ζωής που με οδήγησε στο Σύμπαν. … από τότε που ανυποψίαστο παιδάκι πέντε ετών έπεσα θύμα διαστρέβλωσης της γενετήσιας ορμής». Μιλώντας για το βιβλίο του έχει δηλώσει: «Την εκπομπή Ερωτοδικείο την είχε διοργανώσει ο δικηγόρος κος Ναούμ. Αυτός μετά από μια εκπομπή μου είπε : Εσύ Γιώργο που έχεις μια τόσο πολυτάραχη ζωή, πως δεν έχεις αποφασίσει να γράψεις ένα βιβλίο; Έτσι μου έδωσε το ερέθισμα να το γράψω. Θα ήθελα εδώ να συμπληρώσω και το κενό που νιώθω, που δε γέννησα ένα παιδί. Για μένα το βιβλίο αυτό είναι το παιδί μου. Το δικό μου παιδί το λένε Πιστοποιητικό αγνότητας». Πολλές φορές αναφέρει πως όνειρο του ήταν να αποκτήσει ένα παιδί και τονίζει πως θεωρεί ότι θα ήταν ένας πολύ καλός πατέρας.

Το «Πιστοποιητικό Αγνότητας» ήταν «αυτοέκδοση» και κυκλοφόρησε σε λίγα αντίτυπα. Πλέον θεωρείται συλλεκτικό και σύμφωνα με κάποιες αναφορές κοστολογείται ακόμα και στα 600 ευρώ.

Εκεί μαθαίνουμε (η σχετική φωτογραφία πιο πάνω) ότι έκανε τη θητεία του στα τεθωρακισμένα και ότι εργαζόταν σε νυχτερινά μαγαζιά. Παραθέτει φωτογραφίες με διάσημους και υποστηρίζει ότι σε μια από αυτές ποζάρει με έναν γιο του βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας. Επίσης είναι φανερό ότι έχει σχέση με την Κορινθία καθώς εργάζεται σε μαγαζί εκεί (συγκεκριμένα στο Βέλο) και αργότερα θα αποκτήσει εξοχικό στο Βραχάτι. Είναι πιθανό η καταγωγή του να είναι από τον συγκεκριμένο νομό.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι άτομο που αγόρασε το βιβλίο βρήκε στις σελίδες του μια πραγματική φωτογραφία του Γιώργου Σταυρόπουλου όπου ποζάρει με κάποιον φίλο του. Πιθανότατα την έχει βγάλει ο ίδιος από άλμπουμ του (η φωτογραφία έχει στην πίσω πλευρά σημάδια από κόλλα) και την έχει βάλει στο βιβλίο σαν κάποιο είδους δώρο. Παρότι ο Γιώργος Σταυρόπουλος μοίραζε το βιβλίο του σε φίλους και γνωστούς λίγοι το έχουν σήμερα.

Στο «Πιστοποιητικό Αγνότητας»  ο Γιώργος Σταυρόπουλος αναφέρει ότι από τη δεκαετία του 1960 εργαζόταν στον ΟΤΕ. «Η δουλειά μου δεν είχε τίποτα το ξεχωριστό: αντιγραφή, καταχώρηση, ατελείωτες σημειώσεις σε καρτέλες» αναφέρει. Το γεγονός ότι ήταν υπάλληλος σε δημόσιο οργανισμό επιβεβαιώνεται από αρκετές πηγές κι ανθρώπους που τον γνώριζαν. Αναφορές στην εργασία του στον ΟΤΕ γίνονται και σε τηλεοπτικές του εμφανίσεις. Ο ίδιος όμως σε συνέντευξη του λέει ότι εργαζόταν στη ΔΕΗ και πληροφορίες αναφέρουν ότι συνταξιοδοτήθηκε από εκεί. Μάλιστα σε μια από τις τελευταίες διαδικτυακές παρουσίες, αναφέρει ότι παίρνει καλή σύνταξη από την εργασία του στο δημόσιο.

Στο βιβλίο του υπάρχουν αποσπάσματα όπου ο Γιώργος Σταυρόπουλος μιλάει για τη διαφορετικότητα του και το μπούλινγκ που βίωσε. Δεν είναι ξεκάθαρο αν όσα γράφει είναι πραγματικά γεγονότα, φαντασία ή κάτι ανάμεσα. Σε ένα κεφάλαιο πάντως αναφέρεται σε ένα περιστατικό όπου ο πατέρας του τον έπιασε με ένα άλλο αγόρι. Τον χτύπησε, τον απείλησε με όπλο και τον πήγε στον γιατρό. Άνθρωποι που τον γνώριζαν επιβεβαιώνουν ότι ο ίδιος έλεγε πως πέρασε πολύ δύσκολα παιδικά χρόνια και είχε βιώσει άγριο μπούλινγκ από το περιβάλλον του.  Σε μια από τις τελευταίες του συνεντεύξεις επανέρχεται στο θέμα λέγοντας: «Είχα έναν πατέρα πολύ σκληρό. Δεν περίμεναν να μου πει μπράβο αλλά…». Αρκετές φορές έχει υποστηρίξει ότι προσπάθησε να κάνει τη δική του οικογένεια και αρραβωνιάστηκε τέσσερις φορές.

Σε ένα κεφάλαιο ενδοσκόπησης ο Γιώργος Σταυρόπουλος αναφέρει ότι τελικά του έμεινε μόνο η μοναξιά. «Αν με ρωτούσατε  τελικά τι απέμεινε σε εμένα από την πολυτάραχη ζωή μου θα σας απαντούσα η μοναξιά. Διαπίστωσα ότι μόνο αυτή με αγαπά πια. Την έχω μόνιμα κοντά μου, λες και την παντρεύτηκα και ποτέ δεν με πρόδωσε. Πρέπει να το βάλω μέσα στην ψυχή μου ότι την αγαπώ κι εγώ, όσο σκληρό κι αν είναι» γράφει και προσθέτει: «Ποτέ δεν ξεχνώ ότι το αρσενικό με χαράκωσε, με έκανε περιθώριο».

Φαντασιακό σκηνικό…

Επικοινωνήσαμε με την Βίκυ Μιχαλονάκου, την ιέρεια του «σύμπαντος» της cult τηλεόρασης. Ο Γιώργος Σταυρόπουλος ή πιο σωστά ο «Μίστερ Εθνικά Πόδια» (όπως αυτοαποκαλούταν στην αρχή) αναδείχθηκε μέσα από το «Ερωτοδικείο». Μας τόνισε ότι δεν μπορεί να συνεισφέρει στη συγκεκριμένη έρευνα καθώς δεν γνώρισε ποτέ τον άνθρωπο πίσω από την περσόνα. Με την τεράστια πείρα της στον χώρο όμως μας επέστησε την προσοχή τονίζοντας ότι «οι κατά καιρούς δηλώσεις του σχετικά με τα γεγονότα που εξιστορούσε για τη ζωή του ήταν σε φαντασιακό σκηνικό».

Χαρακτηριστικότερη ίσως αφήγηση του, η οποία μοιάζει να είναι βγαλμένη μέσα από τη φαντασία του, είναι η συνάντηση με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή στο ατελιέ του Τσαρούχη και η ατάκα που φέρεται να είπε ο κορυφαίος πολιτικός στον Σταυρόπουλο: «Η τέχνη γλυκό μου δεν έχει ντροπή και τίτλους».

Ο Θάνος Αλεξανδρής μιλάει για τον άνθρωπο Γιώργο Σταυρόπουλο

Μπορεί ο Γιώργος Σταυρόπουλος να έγινε ευρέως γνωστός μέσα από την παρουσία του στο «Ερωτοδικείο» όμως νωρίτερα είχε κάνει κάποιες τηλεοπτικές εμφανίσεις. Το 1995 εμφανίζεταιστο «Χρυσό Κουφέτο» της Αννίτας Πάνια, εκπομπή τότε του ΤV Mακεδονία. Κάνει σόου και συστήνεται ως «Υάκινθος».

Με το πραγματικό του όνομα παρουσιάζεται για πρώτη (τηλεοπτική) φορά στο «Trash TV». Μια εκπομπή στο «Κανάλι 5» την οποία επιμελούνταν και παρουσίαζαν οι Θάνος Αλεξανδρής και Θανάσης Αναγνωστόπουλος. Εκεί εμφανίστηκε για πρώτη φορά η περσόνα του «Μίστερ Μπούτια».

Μιλήσαμε με τον Θάνο Αλεξανδρή για τον Γιώργο Σταυρόπουλο. Ο καλλιτέχνης και συγγραφέας του συγκλονιστικού «Αυτή η Νύχτα Μένει» (κι όχι μόνο) θυμάται:

«Για να είμαι ειλικρινής με εξέπληξε όλο αυτό το κύμα συμπάθειας και η συγκίνηση που προκάλεσε ο θάνατος του Γιώργου. Όχι γιατί δεν την άξιζε αλλά γιατί την εποχή που εμφανιζόταν οι δημοσιογράφοι και οι διανοούμενοι τον απέρριπταν με βδελυγμία. Αντιμετώπιζαν έτσι ολόκληρο αυτόν τον κόσμο.

Οτιδήποτε όμως αποδέχεται το κοινό τελικά επικρατεί. Το κοινό αναγνώρισε την αυθεντικότητα αυτών των καταστάσεων.  

Σε εμάς ο Γιώργος ήρθε το 1995, πολύ πριν γίνει γνωστός σε όλη την Ελλάδα μέσω του Ερωτοδικείου. Παρουσιάζαμε το Trash TV στο οποίο είχαμε το ένθετο Να η Ευκαιρία.

Σκάει λοιπόν ο Γιώργος και παθαίνουμε σοκ. Ήταν μια περσόνα εντελώς αλμοδοβαρική. Βγαλμένη από το Studio 54 στη Νέα Υόρκη, έμοιαζε με την Divine. Μας είπε ότι είναι ο «Μις Ανδρικά Πόδια», όχι μίστερ. Ότι πήρε τον τίτλο σε κάποιον διαγωνισμό. Στην εκπομπή παρουσίασε τις μιμήσεις του. Ήταν θαυμαστής της Ζωζώς Σαπουντζάκη, της Ρίτας Σακελλαρίου κτλ.

Ήταν κάτι εκπληκτικό, ακριβώς αυτό που θέλαμε για την εκπομπή. Ο Γιώργος ήταν πολυεργαλείο. Ό,τι του έλεγες το έπιανε και το έκανε. Ήταν αποφασισμένος να καταξιωθεί. Ένας άνθρωπος ετοιμόλογος με επιθεωρησιακό χιούμορ.

Μας είπε ότι εργαζόταν στο Δημόσιο και τόνιζε συχνά ότι είναι οικονομικά εύρωστος και δεν το κάνει για τα χρήματα. Είχε στο σπίτι του και το εξοχικό του.

Βέβαια οι αφηγήσεις για τη ζωή του ακροβατούσαν μεταξύ του φαντασιακού και της πραγματικότητας. Μπερδεύονταν αυτά τα δύο. Η υπερβολή ήταν στο αίμα του.

Ήταν ένας άνθρωπος που δεν κώλωνε. Έλεγε ότι είχε υποστεί άγριο μπούλινγκ καθώς μια τέτοια προσωπικότητα δεν ήταν αποδεκτή στην κοινωνία της εποχής. Αντιμετώπισε μεγάλα προβλήματα όμως το έβαλε σκοπό να γίνει σταρ και τελικά τα κατάφερε. Είναι ίσως σαν αυτό που γράψει ο Κοέλιο, το σύμπαν συνωμότησε υπέρ του».

Ο Θάνος Αλεξανδρής μας μιλάει για τον χαρακτήρα του Γιώργου Σταυρόπουλου: «Μαζί του διασκέδαζες. Είχε φοβερό χιούμορ. Όταν ήμουν μαζί του ήταν σαν να είχα να κάνω με ένα παιδί.

Ήταν κι αυτός ένα πρόσωπο ταλαιπωρημένο-αποδιωγμένο και μόλις του έδειχνες αγάπη αισθανόταν σαν τα παιδιά. Συνήθως έτσι ήταν οι άνθρωποι σε αυτό τον χώρο κι εμένα μου άρεσε να τους κάνω ευτυχισμένους. Να ζουν μέσα από την εκπομπή μας αυτό που ονειρεύονταν. Δεν κόστιζε τίποτα να τους πεις έναν καλό λόγο και τους έβλεπες να νιώθουν μια χαρά γνήσια, παιδική.

Ο Γιώργος αγαπήθηκε τόσο πολύ γιατί εκτός απ’ όλα τα άλλα δεν είχε κακό χαρακτήρα. Είχε μια γλύκα, μια αθωότητα…».

Ο Θάνος Αλεξανδρής μας αφηγείται και μια ιστορία με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Σταυρόπουλο: «Ο Γιώργος ντυμένος Ζωζώ, με την περούκα, το μακιγιάζ και το γκράντε φόρεμα και μαζί του η Έλενα Βασιλάκη να παριστάνει τη Μις Υφήλιο. Τους παίρνουμε και πάμε σε ένα γήπεδο που βρισκόταν κοντά σε έναν καταυλισμό Ρομά. Έπαιζαν εκεί πάρα πολλά παιδιά που εντυπωσιάστηκαν από το θέαμα. Ο Γιώργος να επιμένει ότι είναι η πραγματική Σαπουντζάκη και η Βασιλάκη, μια ηλικιωμένη κυρία, να λέει ότι είναι πράγματι η Μις Υφήλιος. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι έγινε».

Για την τελευταία επικοινωνία που είχαν μας λέει: «Μίλησα μαζί του πριν από περίπου δύο χρόνια. Είχαμε χαθεί μετά την εποχή του Trash ΤV και της Καρακορτάδας. Του εξήγησα ποιος είμαι αλλά δεν με γνώρισε. Είχε στη φωνή του μια μελαγχολία, έναν σπαραγμό. Όταν του είπα ότι τον αγαπάμε μου απάντησε: Σας ευχαριστώ πολύ. Αυτή η τρέλα, αυτή η ζωντάνια είχε χαθεί. Σου έδινε μια άλλη αίσθηση».

Όταν τα φώτα σβήνουν

Όπως πάντα συμβαίνει στη σόου-μπιζ, κάποια στιγμή τα φώτα στρέφονται αλλού. Το «σύμπαν», στο οποίο έλαμψε η περσόνα του Γιώργου Σταυρόπουλου, βυθίστηκε στο σκοτάδι. Έμειναν στιγμιότυπα που πλέον αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ποπ κουλτούρας μας.

Οι πρωταγωνιστές έψαχναν τη θέση τους σε αυτόν τον νέο-διαφορετικό κόσμο. Ο Γιώργος Σταυρόπουλος εμφανιζόταν πλέον σπάνια. Σε μια από τις τελευταίες του συνεντεύξεις, περίπου 10 χρόνια πριν, είναι φανερό όμως ότι η φωτιά δεν είχε σβήσει. Αποκαλύπτει ότι επικοινώνησε με παρουσιαστή-στέλεχος καναλιού, με τον οποίον είχαν συνεργαστεί στο παρελθόν, και του ζήτησε να κάνει μια εμφάνιση. «Να κάνω ένα πέρασμα για το κέφι μου, γιατί γουστάρω, γιατί μ’ αρέσει» θα πει. Ο πρώην συνεργάτης του, θα κάνει ότι δεν τον γνωρίζει.

«Ήταν κάτι πολύ δύσκολο για αυτούς τους ανθρώπους. Σκεφτείτε ότι ήταν πράγματι σταρ. Έβγαιναν στην τηλεόραση, πήγαιναν σε μαγαζιά, τους αποθέωναν. Τους μιλούσαν στον δρόμο, τους κερνούσαν. Και ξαφνικά βρέθηκαν στην αφάνεια. Από το φως στο σκοτάδι. Ειδικά για ανθρώπους με τόσο εύθραυστη ψυχολογία είναι κάτι που δεν αντιμετωπίζεται εύκολα» λέει ο Θάνος Αλεξανδρής.

Τα τελευταία χρόνια

Σε μεγάλη ηλικία πλέον τα τελευταία χρόνια θα αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα υγείας. Στις 22 Σεπτεμβρίου 2025 η Πέπη Τσεσμελή θα ανακοινώσει πως το άστρο του Γιώργου Σταυρόπουλου έδυσε. Η είδηση αναμεταδίδεται από όλα τα κορυφαία Μέσα και βίντεο κατακλύζουν το διαδίκτυο. Η «κραυγή», η εισβολή στην εκπομπή της Τζούλιας Παπαδημητρίου, η στέψη στα Αντικαλλιστεία. Άνθρωποι οι οποίοι, εκείνη την εποχή, απέρριπταν αυτό τον κόσμο και παιδιά που δεν είχαν καν γεννηθεί, μοιράζονταν τις ανεπανάληπτες «ερμηνείες» του Γιώργου Σταυρόπουλου.

Ο θάνατος του γίνεται πρωτοσέλιδα και ιστοσελίδες δημοσιεύουν αφιερώματα. Όχι όμως για τον άνθρωπο, αλλά για την περσόνα. Ποιος ήταν πραγματικά ο Γιώργος Σταυρόπουλος το γνώριζαν ελάχιστοι. Ίσως ακόμα και ο ίδιος να είχε χαθεί κάπου ανάμεσα στην πραγματικότητα και το φαντασιακό.

Λόγω του έντονου ενδιαφέροντος η Πέπη Τσεσμελή, η οποία κράτησε επαφή με τον Γιώργο Σταυρόπουλο ως το τέλος, επανέρχεται με λεπτομέρειες για το τελευταίο διάστημα της ζωής και τον θάνατο του.

«Μετά από πολλά μηνύματά σας, ήθελα να σας ενημερώσω ότι ο γλυκός Γιώργος Σταυρόπουλος έπασχε τα τελευταία χρόνια από τη νόσο του Πάρκινσον που δυστυχώς τον είχε καθηλώσει στο κρεβάτι. Ήταν ένα μαρτύριο για εκείνον που πάντα ήταν ευλύγιστος με ζωντάνια. Μια λοίμωξη ήταν η αιτία που έφυγε μετά από δεκαπέντε μέρες στην εντατική. Ας είναι ελαφρύ το χώμα του και ας αναπαυτεί η ψυχούλα του» γράφει.

Επίλογος

Για επίλογο κρατάμε μια ατάκα του Θάνου Αλεξανδρή. Λίγες λέξεις που μοιάζουν να εμπεριέχουν τον άνθρωπο και την περσόνα: Ο Γιώργος Σταυρόπουλος μας έκλεινε το μάτι και μας έλεγε: «Πλάκα κάνω, αγαπήστε με».