Η σκοτεινή-σύντομη ζωή της Σάρον Τέιτ



Ποια όμως ήταν πραγματικά η Σάρον Τέιτ; Σε ηλικία 26 ετών και με ένα παιδί στην κοιλιά βρήκε φρικτό τέλος στα χέρια των οπαδών του Τσαρλς Μάνσον



"Μητέρα, δεν είμαι εγώ. Την άκουσα να μου το λέει τόσο καθαρά σαν να στεκόταν δίπλα μου όταν έσκυψα να τη φιλήσω στο φέρετρο. Αυτό μου έδωσε δύναμη, αυτό με εμπόδισε να χάσω τα λογικά μου" θυμάται η Ντόρις Τέιτ. Η κόρη της Σάνον, το "χρυσό" κορίτσι του Χόλιγουντ είχε κατακρεουργηθεί τέσσερις μέρες πριν. Δεκαέξι μαχαιριές έκοψαν το νήμα δύο ζωών καθώς η 26χρονη ηθοποιός κυοφορούσε στον όγδοο μήνα. O γιατρός που έκανε τη νεκροψία αποκάλυψε ότι ήταν ένα πλήρως διαμορφωμένο αγοράκι.

Μισό αιώνα μετά τη φρίκη της 9ης Αυγούστου 1969 η Τέιτ μνημονεύεται ως "η ξανθιά ηθοποιός που σκότωσαν οι οπαδοί του Μάνσον" ή "η γυναίκα του Πολάνσκι που δολοφονήθηκε". Παντού στο διαδίκτυο κυκλοφορούν οι φωτογραφίες του πτώματος της όπως το άφησαν οι δολοφόνοι της.

Μέχρι την τελευταία μέρα της ζωής της (πέθανε το 1992) η μητέρα τόνιζε πως η κληρονομία της Σάρον δεν μπορεί να είναι το βράδυ της δολοφονίας της και οι ματωμένες φωτογραφίες. "H Σάρον έζησε μόλις 26 χρόνια αλλά είχε τη δική της ιστορία. Ήταν ένα φανταστικό παιδί γεμάτο καλοσύνη. Δεν μπορεί την ιστορία της να την γράφουν οι δολοφόνοι της", τόνιζε.

Δέσμια της ομορφιάς της
Η Σάρον γεννήθηκε στο Τέξας το 1943 και σε ηλικία έξι μηνών κέρδισε τον πρώτο της τίτλο ομορφιάς (θα ακολουθούσαν αρκετοί ακόμα). Ο πατέρας της ήταν στρατιωτικός και η οικογένεια άλλαζε τόπο κατοικίας πολύ συχνά. Έτσι η Σάρον αδυνατούσε να προσαρμοστεί και να χτίσει μόνιμες φιλίες. Μέσα από αυτή τη διαδικασία διαμορφώθηκε ο χαρακτήρας της. Έγινε ένα κορίτσι ντροπαλό, χωρίς αυτοπεποίθηση που δεν μιλούσε πολύ. Όπου κι αν πήγαινε όμως η εντυπωσιακή της εμφάνιση τραβούσε τα βλέμματα. Αυτό ήταν κάτι που θα την ακολουθεί έως το τέλος της ζωής της. Ήταν τόσο όμορφη που οι άντρες δεν ενδιαφέρονταν για την προσωπικότητα της.
Το 1960 η οικογένεια μετακομίζει στην Βιτσέντζα της Ιταλίας. Εκεί η 17χρονη Σάρον πέφτει θύμα βιασμού από έναν Αμερικάνο στρατιώτη, γεγονός που θα σημαδέψει τη ζωή της.

«Δεν με βλέπω να παίζω Σαίξπηρ»

Με τη Ιταλία στις αρχές των sixties να έχει γίνει ένα απέραντο στούντιο και τη Σάρον να μην περνά πουθενά απαρατήρητη οι πρώτες συμμετοχές της, σε ρόλου κάμπάρσου,  ήρθαν γρήγορα . Συμμετείχε σε πολλά φιλμ ως "έξτρα" και μπήκε έτσι στη βιομηχανία του θεάματος. Το 1962 επιστρέφει στις ΗΠΑ και η οικογένεια εγκαθίσταται στο Λος Άντζελες. Ξεκινά να παίζει μικρούς ρόλους και μετά από πολλές απορρίψεις στα τέλη του 1965 παίρνει την πρώτη μεγάλη της ευκαιρία. Πείθει τον σκηνοθέτη και της δίνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο φιλμ Eye of the Devil. Η εμφάνιση της και ο "αιθέριος τόνος της" (όπως θα πει χαρακτηριστικά ένας σκηνοθέτης) κερδίζουν το Χόλιγουντ που πείθεται ότι η Σάρον μπορεί να γίνει το επόμενο μεγάλο αστέρι. Οι κριτικές για την υποκριτική της δεν είναι καλές αλλά όλοι εστιάζουν στην εμφάνιση. Η ίδια σε μια συνέντευξη της θα πει: "Δεν κοροϊδεύω τον εαυτό μου. Δεν με βλέπω να παίζω Σαίξπηρ".

Το 1966 με τη βοήθεια φίλων παίρνει τον κεντρικό ρόλο στο The Fearless Vampire Killers του ήδη διάσημου Ρόμαν Πολάνσκι. "Στην αρχή δεν συμπαθούσαμε καθόλου ο ένας τον άλλο" θα δηλώσει η Σάρον. Σύντομα όμως γίνονται ζευγάρι και συγκατοικούν. 

Μαριονέτα του Πολάνσκι 

 Από την αρχή η σχέση του Πολάνσκι ήταν αυτή του "αφέντη με τον υπηρέτη". Είχε υποταχθεί πλήρως στον σκηνοθέτη καθώς ένιωθε μειονεκτικά απέναντι του. "Της έλεγε τι να φορέσει, πως να βαφτεί και τι να μην κάνει. Ήλεγχε τα πάντα στη ζωή της από την πρώτη στιγμή" δηλώνει η φίλη της Τζοάνα Πίτετ. Στις εξόδους τους δεν μιλούσε σχεδόν καθόλου από φόβο μήπως προσβάλει τον Πολάνσκι. "Ήταν η μαριονέτα του. Ελάχιστοι άντρες έχουν τόσο απόλυτο έλεγχο στις γυναίκες τους σαν αυτό που είχε ο Πολάνσκι στη Σάρον" θυμάται γνωστός του ζευγαριού.

Στις 20 Ιανουαρίου 1968 παντρεύονται στο Λονδίνο. Όσο ο χρόνος περνά ο Πολάνσκι χρησιμοποιεί τη Σάρον σαν σκεύος ηδονής για να ικανοποιήσει τις σεξουαλικές του φαντασιώσεις. Διοργανώνει όργια στο σπίτι τους στο Λος Άντζελες και τα βιντεοσκοπεί. Πηγαίνει σε μπαρ και "ψαρεύει" κορίτσια με τα οποία επιστρέφει στην έπαυλη και κάνουν ομαδικό σεξ. Στα πάρτι που διοργανώνει ο Πολάνσκι γίνονται προβολές με τα όργια στα οποία πρωταγωνιστεί η Σάρον. Τα ναρκωτικά και τα παραισθησιογόνα είναι μόνιμα στο... μενού. 

"Είχε υποταχθεί τελείως καθώς ένιωθε κατώτερη. Της είχε πει ότι τη θέλει χίπισσα και όχι νοικοκυρά και αυτό έκανε. Το σπίτι τους είχε πάντα κόσμο και στα ερωτικά βίντεο του Πολάνσκι αναγνώριζες αρκετούς διάσημους του Χόλιγουντ" αναφέρει φίλη της.

Ο Πολάνσκι έχει πολλές παράλληλες σχέσεις και η Σάρον το γνωρίζει. "Έχουμε μια καλή συμφωνία. Ο Ρόμαν μου λέει ψέματα και εγώ προσποιούμαι ότι τον πιστεύω", θα πει.


Η εγκυμοσύνη

Στις αρχές του 1969 μαθαίνει ότι είναι έγκυος. Αποφασίζει να αλλάξει τη ζωή της και να κρατήσει το παιδί. Ο Πολάνσκι εκνευρίζεται και της ζητά να κάνει έκτρωση. Η Σάρον είναι κάθετη και του λέει πως θέλει να γίνει μητέρα. Μιλώντας με έναν πρώην της του εκμυστηρεύεται πως σκέφτεται να χωρίσει από τον σκηνοθέτη. Μετά την απόφαση της Σάρον να κρατήσει το μωρό ο Πολάνσκι γίνεται ψυχρός και της φέρεται σαν να είναι βάρος. Πολλές μαρτυρίες αναφέρουν ότι την μείωνε και ήταν επιθετικός.

Στις 15 Φεβρουαρίου το ζευγάρι μετακομίζει στο σπίτι στο 10050 της Cielo Drive. Η Σάρον είναι ενθουσιασμένη και το αποκαλεί "love house". Τον Ιούλιο του 1969, λίγο πριν τη δολοφονία της, θα πει στην τελευταία της συνέντευξη: "Φυσικά πιστεύω στην μοίρα. Όλη μου η ζωή έχει οριστεί από τη μοίρα. Πιστεύω ότι κάτι πιο δυνατό από εμάς αποφασίζει τη μοίρα μας. Ξέρω ένα πράγμα, δεν σχεδίασα ποτέ κάτι που μου συνέβη".

Το τέλος

Γύρω από τη δολοφονία της Σάρον αναπτύχθηκε μια άρρωστη μυθολογία. Λες και η φρικτή πραγματικότητα ενός κατακρεουργημένου κοριτσιού 26 ετών, έγκυος στον όγδοο μήνα, δεν ήταν αρκετή. Ο Τύπος έγραψε ότι πρώτα την κρέμασαν, ότι έβγαλαν το μωρό από την κοιλιά της, ότι έκοψαν το ένα στήθος της και ότι με το μαχαίρι έφτιαξαν ένα "Χ" στο σώμα της.

Το τι πραγματικά συνέβη αποκαλύφθηκε μέσα από τις μαρτυρίες των πρωταγωνιστών και τα αποτελέσματα της νεκροψίας. Όλοι όσοι βρίσκονται στο σπίτι είχαν δολοφονηθεί. Η Σάρον ικέτευε για τη ζωή της και τη ζωή του παιδιού της. Ήταν δεμένη με ένα σχοινί στο λαιμό και στα χέρια. Ζήτησε από τους δολοφόνους της να την πάρουν όμηρο για να γεννήσει και μετά να τη σκοτώσουν. Η Σούζαν Άτκινς και ο Τεξ Γουάτσον τη μαχαίρωσαν 16 φορές. Με το αίμα της η Άτκινς έγραψε τη λέξη "Pig" στην εξώπορτα του σπιτιού. Η Σάρον πέθανε από αιμορραγία και το μωρό της από ασφυξία 20 λεπτά μετά τον θάνατο της. Ήταν ένα αγοράκι που είχαν αποφασίσει να το ονομάσουν Πολ. 

Τα τελευταία της λόγια ενώ την μαχαίρωναν με μανία ήταν "Μητέρα... μητέρα".

*Πριν από λίγα χρόνια η Ρίκα Διαλυνά αποκάλυψε ότι είχε συναντηθεί με την Τέιτ την ημέρα που δολοφονήθηκε. Μάλιστα την είχε καλέσει να περάσει τη βράδυ στο σπίτι τηςστο σπίτι της. Αν η Ελληνίδα ηθοποιός είχε αποδεχθεί την πρόσκληση τότε θα ήταν μέσα στα θύματα. «Ήμασταν παρά πολύ φίλες. Όταν είχα δώσει το σπίτι μου και είχα αποφασίσει να φύγω από το Χόλιγουντ τη συνάντησα. Μου είπε: Δεν θα φύγεις, θα έρθεις να μείνεις σε εμένα. Της είπε ότι δεν μπορώ και τελικά εκείνη ήταν η βραδιά που την σκότωσαν. Ήταν ανατριχιαστικό. Όταν την σκότωσαν ήταν έγκυος, Ήταν ένα εξαίρετο πλάσμα. Όλα είναι τυχερά, αν ζήσεις, αν δεν ζήσεις» τόνισε.